30 юли 2009

Аквариумът на Барселона

Една разходка на територията на аквариума на Барселона ми даде възможност да направя много снимки на интересни обитатели на водния свят. Признавам, че бях изненадан от съществуването на толкова непознати за мен видове. Чувал съм да казват, че този аквариум е втория по големина в Европа, след аквариума на Валенсия.
Кадрите не са с добро качество, защото са правени при много лошо осветление. Също така не се позволява използването на фотосветкавица по понятни причини. През 5-6 минути това беше припомняно от дикторската кабина на няколко езика. Това забележително съоръжение е построено на брега на средиземно море в непосредсвена близост до пътническото пристанище на многомилионния град. Тук помествам съвсем малко от тези паметни фотографии.




Разходка във водното царство на морските обитатели.






"Рачо осмокрачо"







Един представител на морската фауна
и забележете - без опашка.





Ето и "Морския дракон". В началото го взех
за плаващо водорасло с неговите плавни
и грациозни движения.





Това морско животинче много ми заприлича
на познатата земна богомолка. То също извършваше
съвсем плавни движения наподобяващи
свободно плаване на водорасло.





Една рядка окраска.





Красиви корали и морски животинки, ¨закотвени¨
на морското дъно.





Това е познатата ни "морска котка".





Ето и един представител на морските хищници.





Това е друг представител на морските хищници,
готов да посрещне жертвата си с коварна прегръдка.





Готов за атака...





Тази красавица много ми заприлича на морска зебра.





Тук показва цялата си прелест.





Риба "Тон"





"Ежко-бежко"





"Жълтурка"




Интересен и непознат вид риба.





А това са две посестрими на земната птицечовка.





Кафява рибка






Далматинка







"Грозницата" в компанията на една змиорка
и една "Тигрова рибка".







Неземна красота - белег за величието на Твореца!







6 коментара:

Petya каза...

Изглежда вълнуващо.Заслужава си човек да си го включи в списъка "Трябва да се види".Но Барселона е огромен град,освен този аквариум ще има и доста други обекти.

tcvetelinka каза...

Много интересна статия..

Ivan Hristov каза...

Благодаря ви за коментарите момичета!
Да, наистина си заслужава труда и разходите да се види.

september-silvia каза...

Страхотни екземпляри,красота,дано някой ден да ги видя на живо,къде се загуби Иване?Дано да си добре!

Ivan Hristov каза...

Все още съм тук Силви, чер гологан не се губи:). Добре съм и съм Ваканция в България. Просто не ми остава време за блога. Само от време-навреме надниквам тук. Повече от 4 години не съм си идвал и сега само трупам впечатления и снимки. Скоро ще пиша пак. Благодаря ти, че не си ме забравила!!!
Бъди здрава!

september-silvia каза...

ОООО радвам се много ,че си на родна земя,желая ти щастливо пребиваване и до нови срещи!

Адвентната българска мреж@Блог класация