04 февруари 2010

Разходка в Барселона

Много често, когато съм в почивка, излизам от къщи и посещавам някое от многото красиви кътчета на Барселона. Така, през изминалата неделя, посетих за пореден път парка "Guell"  и реших да направя няколко нови снимки на това фантастично място.  В "Picasа" имам публикуван кратък фотоалбум на този парк, но до сега не съм писал нищо за него. По- долу помествам няколко фотографии с  коментар към тях.   

  

Докато разглеждах този изкуствено създаден парк, си мислех колко е по-красива България с естествените си природни паркове, които ние така и не оценяваме,  и не пазим.









Това е алеята на художниците. Тук много автори са  изложили  произведенията си с надеждата някой да оцени и купи от  картините.





Тези красиви, изкуствено създадени сводове събират много посетители, които се наслаждават на човешкото хрумване. Отгоре над тях минават пешеходните алеи.




 

В тази къща в периода 1906 - 1926 г. е живял най-известния каталунски архитект-авангардист Antonio Gaudi. Плод на неговия гений са много емблематични архитектурни обекти, за които имам намерение да пиша някой път.







Това е изглед на част от Барселона, заснет от една от изкуствените площадки в парка, където се намират  "вълшебните къщички със захарните покриви от приказката за Хензел и Гретел". На хоризонта се синее  Средиземно море.







Едно красиво  "зимно" цвете,  което расте в двора на къщата. 







"Зимен"  пейзаж  от парка с група екскурзианти.




 Красивите палми в съседство с поддържащите колони.




  


ХАМЕЛЕОНА - една от емблемите на парка и на Барселона. Миналата година вандали бяха отчупили долната челюст на скулптурата, която се вижда, че не е съвсем  успешно реставрирана. Винаги тук има много туристи, които позират за снимки. За да се снима някой  се налага да се чака   докато се "поочисти" терена.








Една красива китайка, позираща  на свой сънародник. Аз просто "откраднах"  кадъра.






                                        
    Накрая, със страстна целувка ме изпраща тази влюбена двойка.




15 коментара:

Maria Pepeldjiyska каза...

Привет !
Обичам Барселона, а парка Гюел ми е най-любимо място там.Тук съм описала моите впечатления
http://colourmagicp.blogspot.com/2010/01/blog-post_5511.html
а имаме няколко почти еднакви погледа с обектива...За жалост, нямам възможност да се разхождам в него, когато пожелая, а едва ли ще го видя отново- светът е голям и има толкова нови места за посещаване...
Поздрави на парка Гюел от мен.
Пепеляшка

september-silvia каза...

Ванка,благодаря за красивите снимки,нямаше как да разбера наистина колко уникален е парка в Барселона,била съм в Испания но не в тази и част,наистина уникално творение на човещкото въбражение,тези мостове от короните на дървета са невероятни!Поздравления!!!

diandra каза...

Много впечатляващо!Била съм в Барселона, но за малко и този парк съм го пропуснала в бързината да видя всичко.
У нас не е по-малко красиво - разликата е, че не си пазим природата и красотата, както правят другите народи. И най-вече ни няма в рекламата!
Поздравления!

momenti-momenti каза...

И аз благодаря за чудесната разходка! :)

Ruta77 каза...

Благодаря за прекрасни снимки, Лек ден от мен:):):)

Любомир Николов каза...

Много интересни снимки. никога не съм ходил в Испания.
И е по-мека зимата там. При нас тази година си е сериозна.
Поздрави !

Bla каза...

Зимата съкс, значи Испания рулз! :)

Zvetanka Shahanska каза...

Поздрави за красивите снимки и хубавия разказ за Барселона. Поне за миг се пренесох в Испания и разведри душата ми. Благодаря, беше много приятно:))

Ivan Hristov каза...

Пепеляшка, Силви, diandra, Тони, Ruta77, Любо, Цветанка, благодаря за коментарите!
Земята е пълна с красота и един човешки живот не е достатъчен, за да видим всичко. Да се надяваме, че Твореца е приготвил още по-красиви неща за нас, които предстои да видим в един по-хубав свят:)

diandra каза...

Всъщност в филма "Вики, Кристина, Барселона" има кадри от парка Гуел на Антонио Гауди. Припомних си го по-късно.

Maria каза...

Красивото цвете се казва амарилис. :) Благодаря за разходката, чудесен град е Барселона, а Гауди ми е любимец. Поздрави :)

LeeAnn каза...

:) Да, амарилис, за първи път виждам амарилис да цъфти навън. :)

Наистина има нещо вълшебно в този град (да си призная, зарадвах се, че живеете там - нещо като "някой е сбъднал мое желание")
Но всъщност се впечатлих от гълъбите.Аз също имам снимка на влюбени гълъби и тя е правена в парк Цитадела. (http://www.leeneeann.info/blog/?p=4231)(извинявам се, че слагам линк, но не знам как иначе да Ви я покажа)
Наистина има нещо вълшебно в този град...

Разказвайте ни още за Барселона, моля :)
Още не съм успяла да видя музея на Гауди (или нещо, което прилича на музей - видях го на един плакат на летището). Вие знаете ли къде е и какво има вътре? :)

Иван Христов каза...

@дdiandra,благодаря за коментара!
Поздрави!

Иван Христов каза...

@Мария, благодаря за информацията! Харесвам цветята, но не зная как се казват повечето от тях. Иначе тук съм срещал и заснел много интересни цъвтящи дървета и орхидеи в каталунските домове.
Бъди здрава!

Иван Христов каза...

@LeeAnn,благодаря за коментара! Рядко имам възможност да пиша в блога и затова толкова късно отговарям на коментара.
Успях да разгледам твоята публиация за парка Guell и не мога да си спестя суперлативите във връзка с изчерпателността на твоята публикация, а също и с обема на снимковия материал.
Поразпитах местни хора и разбрах, че няма специален музей на Гауди. За единствен такъв се смята къщата в която е живял. Мисля, че архитектурните шедьоври са повече от музей на знаменития архитект. Аз все още не съм влизал и не зная какво има вътре в къщата. Предполагам, че е най- обикновено жилище. Зная, че Гауди, както и други световни гении, е живял бедно. Блъснат е на улицата от автомобил вследствие на което е починал. Дори не са разбрали, че са убили един от най-знаменитите световни архитекти.
Бъди здрава!

Адвентната българска мреж@Блог класация