03 май 2015

Гнилите мушмули


Hе отдавна се запознах с един млад мъж от Балчик, който има здравословни проблеми и бях помолен да му окажа  помощ като придружител.  В един от дните, когато бяхме заедно,   се заговорихме  за живота в България. Това е болна тема за всеки български емигрант по обясними причини. 
Той изказа мнение, че животът в България по-рано бил по-добър, защото поне глад нямало и е имало работа за всички, а за сегашното положение е виновна демокрацията. 
Събеседникът ми толкова се разгорещи, че в един момент каза: "Готов съм да споря до утре". 
Аз само се усмихнах и му отговорих, че въобще нямам желание да споря с него. Само го запитах защо няма гладуващи хора в Испания, нали и тук е демокрация?  Даже му дадох за пример един наш общ познат - българин, който без да е работил нито ден на договор, получава парична помощ от 459€ всеки месец вече 5-та година.
Други наши общи познати, които са останали без работа и са на възраст над 53г. получават парична помощ в размер на 426€ до навършване на пенсионна възраст. След това му дадох пример с кухните за бедни, в които човек може да се храни безплатно. Когато аз дойдох , на едно място ми даваха обяд и вечеря, на друго ми осигуряваха баня, на трето място ми предлагаха дрехи втора употреба и на четвърто място можех да отида за медицински услуги. При тези въпроси желанието за спор у моя събеседник се изпари напълно и той  наведе глава. 
Накрая  се убеди, че не е виновна демокрацията, която разбира се има своите недостатъци, но в България  има гладуващи хора, защото българската демокрация е изкривена.  Българската демокрация не е истинска демокрация. 
  Имал съм подобни разговори и с други мои познати и близки, повечето млади хора, които не помнят "благините" на социализма, когато ни учеха, че  западът е един загниващ строй.  Да, наистина  западът гние и мирише на "Кристиан Диор". Досущ като мушмулата, която колкото повече гние, толкова по-сладка става!
Тези млади хора, които не знаят как беше тогава, повтарят като папагали каквото са чули от пропагандаторите на петата колона. Също така има и  много възрастни хора, за които животът тогава беше по-добър, защото бъркат тогавашната действителност с  носталгията по младостта. А не е трудно да проумеем, че когато човек е млад, животът е по-хубав.
В последните динамични времена, за мислещия човек не е трудно да се досети откъде идва тази пропаганда, която получи определението "Хибридна война">>>

Няма коментари:

Адвентната българска мреж@Блог класация